Στο πλαίσιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο της χώρας και με βάση το νόμο 4710/2020 που αφορά στην επέκταση της χρήσης οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, ο Δήμος Πρέβεζας εκπονεί Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο), διασφαλίζοντας την απαραίτητη συνθήκη για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στα διοικητικά όριά του.
Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) αφορά στη χωροθέτηση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου. Τα Σ.Φ.Η.Ο. στοιχειοθετούν ουσιαστικά τον Οδικό Χάρτη χωροθέτησης των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και το προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα.
Στην κατεύθυνση αυτή, η διενέργεια δημόσιας διαβούλευσης αποτελεί οριζόντια δράση, δεδομένου ότι η βέλτιστη χωροθέτηση των σταθμών φόρτισης αφορά στην επικράτεια του δήμου και συνεπώς, κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία η συνεργασία μεταξύ όλων των αρμόδιων τοπικών φορέων αλλά και των δημοτών στο σύνολό τους. Σκοπός της διαβούλευσης είναι να καταλήξει ο δήμος σε μία βέλτιστη λύση χωροθέτησης, σταθμίζοντας τις μελλοντικές ανάγκες με ξεκάθαρα συμμετοχικούς όρους. Προς την κατεύθυνση αυτή, καλεί πολίτες και φορείς στη διαβούλευση και προσβλέπει στην εποικοδομητική συνεργασία κατά την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο.
Σημειώνεται ότι η δράση διαβούλευσης συμμορφώνεται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), σέβεται την ιδιωτικότητα και προστατεύει τα δεδομένα που μοιράζεστε μαζί μας. Δεσμευόμαστε ότι:
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου απαιτεί 10 λεπτά περίπου.
Εδώ θα βρείτε ένα χάρτη όπου παρουσιάζονται 3 Σενάρια/ Προτάσεις.
Ηλεκτρικά είναι τα οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ηλεκτρική ενέργεια, αποθηκευμένη σε μπαταρίες. Στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικών κινητήρων, σε αντίθεση με τα συμβατικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο IEC 61851, υπάρχουν 4 τρόποι φόρτισης (modes):
Mode 1: Βραδεία φόρτιση με χρήση ρευματοδότη οικιακού τύπου και εναλλασσόμενου ρεύματος (AC).
Mode 2: Βραδεία φόρτιση με χρήση ρευματοδότη οικιακού τύπου και εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με επιπρόσθετη διάταξη προστασίας κατά της ηλεκτροπληξίας τύπου RCD.
Mode 3: Βραδεία έως ημι-ταχεία φόρτιση με χρήση ειδικού ρευματοδότη.
Mode 4: Ταχεία/υπερταχεία φόρτιση από εξωτερικό φορτιστή που παρέχει συνεχές ρεύμα (DC) μέσω μετατροπέα AC/DC.
Να σημειωθεί ότι, για να διανύσει ένα όχημα απόσταση 100 χιλιομέτρων απαιτείται φόρτιση 6-8 ώρες στις υποδομές mode 1 και mode 2 και περίπου 1-3 ώρες για την υποδομή mode 3. Η φόρτιση με υποδομή mode 4 είναι ταχεία και διαρκεί κατά μέσο όρο 20 λεπτά.